مسائل جنسی برای دوستان که مشکل این مسائل دارن!
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 30
بازدید هفته : 39
بازدید ماه : 39
بازدید کل : 47679
تعداد مطالب : 39
تعداد نظرات : 32
تعداد آنلاین : 1

Tele Pati




 دلایل بیهوده پرهیز از این عمل مستحب

امام صادق (ع) فرمود : هرکس ازدواج موقت را حلال نشمرد از ما نیست

 

ازدواج موقت، هنجار ارتباطات نا هنجار

 

تا می گوئی ازدواج موقت، فورا فکرش می رود به یک مقاربت جنسی چند دقیقه ای و بچه ای که بعد آن درست شده !!؟ ( حل این مشکل، ازدواج به شرط عدم دخول است ) مشکل جوانان ما صرفا مقاربت جنسی نیست ؛

بسیاری فقط ارتباط تلفنی دارند ؛ چرا حرام؟

بسیاری فقط با هم قدم می زنند ؛ چرا حرام؟

بسیاری فقط می خواهند همدیگر را سیر نگاه کنند ؛ چرا حرام؟

ازدواج موقت در صورتی مفسده ایجاد می کند ( اگر بپذیریم که ایجاد می کند ) که دختران ما اکنون در پس حجله حیا و عفاف نشسته باشند و پسران ما پرده غیرت و تقوی بر چشم انداخته ؛ آنوقت این حرف ما باعث شود که اوضاع جور دیگر شود ! چشم باز کنید، ببینید، کجا اینطوری است؟

 

متعه فقط راه حل مقاربت جنسی چند دقیقه ای نیست.

میشود ارتباطات تلفنی _ که وجود دارد _ با صیغه حلال باشد.

میشود ارتباطات نامه ای _ که وجود دارد _ با صیغه حلال باشد.

میشود قرارهای ملاقات خیابانی _ که وجود دارد _ با صیغه حلال باشد.

میشود دوستی های پنهانی _ که وجود دارد _ با صیغه حلال باشد.

میشود بوسه های پنهانی کوچه پس کوچه ها _ که وجود دارد _ با صیغه حلال باشد.

میشود روان جوانان ما را اطمینان داد که خود را مطرود خدا نپندارند و از شریعت اسلام نبرند.

دختر ما برای دلربائی دهها نفر خود را بزک کند و به خیابان بیاید بهتر است، یا دل در گرو عهد شخص واحدی داشته باشد و با اطمینان ( و لو موقتی ) زندگی کند؟!!

آرامش روحی روانی پسرانی که هر روز با دهها چهره فلانی تحریک می شوند و آحرش هم هیچ ؛ بیشتر است یا آنکه می داند کسی را می شناسد و دل در گرو پیمان او دارد؟

 

این سوال بارها پرسیده می‌شود و در این مطلب به یاری خدا پاسخی کوتاه برایش می‌نویسم.

کسی که این سوال را می‌پرسد، معمولا هدفش نمای ظاهری ازدواج موقت است و الا تفاوت «وضو گرفتن» با «آب بازی کردن» مشخص است. وضوئی که بدون نیت صحیح باشد یا به صورت خاصی که گفته شده انجام نشود، اسمش وضو نیست.

 

ازدواج موقت هم همین‌گونه است. یک سری موارد باید رعایت شود تا اسمش ازدواج موقت بشود.

 

پیامبر اکرم (ص) : کلام آنها تسبیح خداوند است

 

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند : دو نفری که ازدواج موقت می نمایند هنگامی که با هم صحبت می کنند ، کلام آنها تسبیح خداوند است و هنگامی که دست همدیگر را گرفتند ، گناهانشان از میان انگشتانشان فرو می ریزد . هنگامی که یکی از آنان دیگری را می بوسد ، خداوند برای هر بوسه ، ثواب یک حج و عمره را می دهد و هنگامی که از هم جدا می شوند خداوند برای هردوی آنان به هر لذت و شهوتی که برده اند ، حسنه ای به بزرگی کوههای بسیار بلند در نامه عملشان می نویسد و هنگامی که بلند شده و غسل کردند ، خداوند گناهان آنها را می بخشد و آبی بر مویی از موهایشان مرور نمی کند ، مگر اینکه خداوند برای هر یک از آنها ده ثواب نوشته و ده گناه محو کرده و ده درجه بالا می برد . پس پیامبر (ص) فرمودند : و برای هرکسی که پیوند بین آنها را ایجاد کرده باشد ، همین ثواب ها خواهد بود . و در ادامه فرمودند یک درهم ( خرج برای ) متعه ، از هزار درهمی که در راه خدا خرج شود برتر است ، به خدا سوگند که متعه برتر است و آن چیزی است که قرآن درباره آن سخن گفته و سنت بر آن جاری شده است

لثانی اللخبار ج1 ص 244

درباره این قانون عالى نیز احادیثى از پیشوایان اسلام آمده است .

بـراى نـمـونه پاره اى از آنها را یادآور مى شویم :1 - عبداللّه بن مسعود مى گوید : در یکى از جنگها هـمـراه پیغمبر (ص ) بودیم و چون زنان همراه ما نبودند و از جهت غریزه جنسى در فشار بودیم از آن گـرامى پرسیدیم آیا براى ما جایز است کارى کنیم که غریزه جنسى در وجود ما به کلى از بین برود ؟

آن حضرت ما را از این کار بازداشت .

و اجـازه داد کـه ازدواج موقت کنیم و این آیه را خواند یا ایها الذین آمنوا لا تحرموا طیبات ما احل اللّه لـکـم و لا تـعـتـدواان اللّه لا یـحـب المعتدین (2)یعنى : اى گرویدگان به اسلام , کارهاى پـاکـیـزه اى کـه خـدا بـراى شـمـا حـلال کـرده بـر خـودحـرام نـکـنید و تجاوز ننمایید که خدا تجاوزکنندگان را دوست نمى دارد .

2 - على علیه السلام فرمود : اگر عمر , ازدواج موقت را نهى نکرده بود , جزانسانهاى بدبخت کسى به زنا دست نمى زد

 

 

 

قوانین فروع دین ما «تعبّدی» هستند و ازدواج و قوانین آن نیز از این امر مستثناء نیستند.

 

با توجه به مشکلاتی که در اثر غلط خواندن صی‍غه عقد به وجود می آید (که در همین مطلب اشاره میشود) لازم دیدم که در راستای مطالب قبلی، نکاتی رو هم در این خصوص ذکر کنم تا انشاءالله کسانی که قصد انجام این کار خیر را دارند (چه برای موقت و چه برای محرمیت قبل از عقد دائم) بتوانند بدون مشکل (معنوی!)، از فواید آن استفاده کنند.

 

نکته بسیار مهمی که باید توجه شود اینست که با توجه به تعبدی بودن احکام دین ما، سعی کنید در این مسائل دقت کافی را اعمال کنید تا مسائلی مثل حرام ابد شدن و یا مشکل اون خانمی که در کامنتها گفته پیش نیاد. (ایشون قبل از عقد دائم، با طرف مقابلشون عقد موقت کردند و قبل از پایان عقد موقت یا بخشیدن مدت، عقد دائم خوندند که عقد دوم باطله)

 

برای خواندن صی‍غه عقد، وجود یکی از الفاظ « متعت » یا « زوجت » یا « انکحت » لازم است.

 

و برای تحقق قبول، « هر » « لفظ » ی که دلالت بر رضایت طرف کند، کافی است.

 

در عقد موقت، ذکر مهریه و مدت لازم است و چنانچه عمداً(حیاء/...) یا سهواً (فراموشی/غفلت/...) ذکر نشود، عقد باطل است. (*تبصره در زیر این مطلب)

 

لازم به ذکر است که زمان شروع محرمیت هم زمان شروع خطبه است. (هر چند تعداد اندکی از فقهاء این قول را داردند که میتوان در عقد، ابتدای محرمیت را زمانی بعد از خطبه تعیین کنند.) زمان اتمام (زمان حرام شدن طرفین به یکدیگر) هم باید دقیقا مشخص شود ، در غیر اینصورت عقد باطل است.(*تبصره در زیر این مطلب)

 

مثالی از طرز خواندن صحیح گفتن صی‍غه عقد موقت توسط مرد و زن:

 

نکته 1: همانطور که در بالا گفته شد میتوان بجای زَوَّجْتُ، از مَـتَّعْتُ استفاده کرد و مرد هم مثلا میگوید قَبِلْتُ (الْـمُـتْـعَـة)

 

نکته 2: اگر شرط ضمن عقدی هم دارند (مثلا محدوده روابط) میتوانند عبارت «وَ بِالشَّرْط» را اضافه کنند و در نتیجه عبارت چنین میشود: زَوَّجتُکَ نفسی فی المدةالمعلومةِ علی المهر المعلوم و بالشّرط

 

اگر فرد دیگری را برای خواندن آن وکیل شود (وکالت دادن لازم نیست لزوما لفظی باشد یا عربی) بسته به اینکه هر کدام یک فرد مجزا را وکیل کنند یا هر دو یک نفر را وکیل کنند یا مثلا مرد از جانب زن وکیل شود، به الفاظ مختلفی میتوان صیغه عقد را جاری کرد که به ذکر یک نمونه از دو حالت اخیر اشاره میشود:

 

اگر هر دو به یک فرد سوم، وکالت دهند، وکیل میگوید:

و اگر مرد از زن وکالت بگیرد که وی را به عقد خود درآورد (که برای کارای دونفری بیشتر به کار میاد!) کافی است بگوید:

 

یا قَبِلتُ لِنَفْسی یا قَبِلتُ لِنَفْسی هاکذا یا قَبِلتُ التَّزویجَ لِنَفْسی فِی المـُـدَةِ الـمَعلومَةِ عَلَی الْمَـهـرِ الْـمَـعْـلُـومِ

 

در صورتی که عقد بدلیلی مثل غلط خواندن صیغه یا عدم تعیین مهر و مدت صحیح، باطل باشد، و نزدیکی صورت گیرد، یک دردسر جدید بنام «وطئ به شبهه» بوجود می آید که بموجب آن:

 

الف) «مهرالمثْل» یا مهریه معادل خانم ها در عرف، « باید » به ایشان پرداخته شود.

 

(مثلا مهریه معمول دویست تومان باشد ولی خانمی راضی شد به ماهی صد تومان، اما بعدا معلوم شد که عقد به دلیلی باطل بوده، باید مهریه معمول، پرداخته شود.)

 

ب) بعد از علم به باطل بودن عقد، خانم لازم است عدّه نگه دارد! (وطئ به شبهه، عدّه دارد اما اگر زنا مرتکب شده بود عدّه نداشت.)

 

لذا برای محکم کاری یکی از 2 توصیه زیر را انجام دهید:

1- به یک فرد مطمئن، وکالت دهند تا برایشان بخواند.

2- علاوه بر عربی، فارسی را هم اضافه کنند چون برخی فقهاء مثل آقای بهجت، فارسی را به تنهایی کافی میدانند و اکثر ایشان فارسی را در صورتی که عربی بخوانند و درست نشود کافی می دانند.

برای مثال ؛ دختر بگوید: خودم را همسر موقت تو قرار دادم در مدت معلوم و بر مهر معلوم و بر شرط.

و پسر بگوید: قبول کردم این متعه را.

و یا پسر با گرفتن وکالت از دختر میگوید: خانم فلان را همسر موقت خود قرار دادم در مدت معلوم و بر مهر معلوم و بر شرط و قبول کردم از برای خود.

کلا کار از محکم کاری عیب نمیکند!!!

برای بخشیدن مدت نیز کافی است مرد به زن بگوید: مدت را بخشیدم یا بگوید: وَهَـبـْتـُکِ الـْـمُدََّة

آنچه در بالا گفته شد، قدر متیقن اکثریت فقهاء بود و شما میتوانید در مورد هر یک از نکات فوق مجددا از مراجع خود سوال کنید. شاید مراجع شما در یکی از این امور فتاوای ساده تری نیز داشته باشد. همچنین برای جلوگیری از اشتباه در خواندن صیغه عقد، میتوانید این دو تصویر را روی موبایل خود داشته باشید!!!: طرز خواندن صیغه عقد توسط طرفین، طرز خواند صیغه عقد توسط پسر با وکالت از دختر

 

ضمنا اگر ابهامی در مورد اذن پدر برای عقد موقت مانع شما بود، میتوانید به مطلب بررسی کامل مساله اذن پدر در عقد، رجوع کنید.

 

* بطلان متعه در صورت عدم تعیین مهر، فتوای آقایان سادات، سیستانی و خوئی بود و برخی مراجع در این صورت قائل به «تبدیل به عقد دائم شدن» که یک نمونه اش رو در کامنتها میبینید.

به این دو مطلب نیز دقت کنید:

1. دقت در مدت متعه

2. فراموشی بیان شرط ضمن عقد موقع خواند صی‍غه

در «نکاتی در خصوص خواندن صیغه عقد موقت» و مطلب «ازدواج موقت مجازی» تاکید کردم که زمان دقیق اتمام متعه رو باید باید تعیین کنید و گر نه حتی اگر مثلا معلوم نباشه چه ساعتی تموم میشه، عقد موقت مشکل دار میشه.

 

با این وجود یکی از خوانندگان وبلاگ با عدم توجه به این جریان ؛ اینطور نوشته:

 

من با همسر موقتم (یکی از دانشجویان) مدت عقدمون رو تا پایان شهریور تعیین کردیم و بدلیل تغییر ساعت رسمی کشور این سوال برایم پیش آمده که آیا عقد موقت ما درست بوده یا تبدیل به دائم شده؟

 

1- روز 30 شهریور بود که دو عدد 12 داشت در آخرش، نه 31شهریور که آخر شهریور است لذا این عقد از لحاظ مدت مشکلی ندارد.

 

2- اینکه شما گفته اید «یا دائم میشود؟» را لازم است توضیحی پیرامونش بدهم. برخی علماء ما نظرشان شبیه به این بوده که «اگر در ازدواج موقت مدت تعیین نشود تبدیل به دائم میشود» و مستمسک آنها نیز روایاتی مستند از عبدالله بن بکیر و... از امام جعفر علیه السلام است که میفرمایند: «ان سمّی الاجل فهو المتعة و ان لم یسم الاجل فهو نکاح بات» (اگر مدت تعیین شود متعه است و اگر مدتی تعیین نشود دائم است)

 

اما برخی دیگر از علماء این قول را رد کرده و گفته اند که در این روایات صحبت از این نشده که قصد داشته اند متعه کنند اما یادشان رفته و این روایات میگوید که ازدواج با مدت متعه و بدون آن دائم است.

 

بله، روایاتی داریم که میگوید اگر مردی عمدا مدت را ذکر نکند تبدیل به دائم میشود. مثل این روایت با سند صحیح از أبان بن تغلب:

به امام صادق (علیه السلام) گفتم:

من حیا میکنم از اینکه شرط مدت را در ازدواج بگویم.

امام فرمود:

هو اضرّ علیک ؛ اینگونه به ضرر توست

گفتم چطور؟

و امام در مورد واجب شدن نفقه و لزوم ارث بردن او و طلاق با حضور شاهد (فرقهای متعهو دائم) توضیحاتی فرمود.

روایت دیگری از هشام بن سالم نیز نیز با سند صحیح و همین مضمون موجود است.

اما بسیاری از علماء در مورد کسی که قصدش متعه بوده اما مدت را یادش رفته (یا دقیق نگفته) بنا به روایت صحیح زراره (متعه چون با مدت مشخص و مهر معین، محقق نمیشود) اصل عقد متعه را به دلیل انتفاء شرط منتفی و باطل میدانند نه اینکه تبدیل به دائم شود.

3- بر فرض که برای 30 شهریور قرار داده بودند هم اگر منظور توافقی شان مشخص بوده که همان لحاظ می شود وگرنه به عرف رجوع می شود.

4- این اختلاف مدتها و زمانها در اثر چند چیز معمولا (بنا به تجربه اهل متعه!!!) پیش می آید:

الف) تغییر ساعت رسمی! ب) اختلاف ساعت شهر مبدا و مقصد!! ج) تعیین یکی از روزهای ماه قمری برای پایان مدت.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







جمعه 13 آبان 1390برچسب:, :: 15:7 ::  نويسنده : sam